O documentário político-epistolar de Lucia Murat: uma análise de Uma longa viagem (2011)

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2020
Autor(a) principal: Bianchini, Rafaella Maria Bossonello
Orientador(a): Monzani, Josette Maria Alves de Souza lattes
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Universidade Federal de São Carlos
Câmpus São Carlos
Programa de Pós-Graduação: Programa de Pós-Graduação em Imagem e Som - PPGIS
Departamento: Não Informado pela instituição
País: Não Informado pela instituição
Palavras-chave em Português:
Palavras-chave em Inglês:
Área do conhecimento CNPq:
Link de acesso: https://repositorio.ufscar.br/handle/ufscar/13396
Resumo: In the documentary A Long Journey (2011), by Lucia Murat, multiple layers of narrative, aesthetic, and archive collection resources (such as photographs from personal collections and excerpts from audiovisual works from external sources; testimonials; performance; verbal narration; image editing) and sounds by overlapping and alternating thematic juxtaposition, among other ways) access and crush memories in search of a rereading of the past through the epistolary narrative, hence extracting multiple and current meanings. Like the multiple layers of narrative resources, the work permeates collective and personal instances of surviving memories: the historical and social political past of the 1960s and 1970s, the generational and the personal and family. This research is intended for a narrative and aesthetic analysis of Lucia Murat's film in order to establish the concept of a contemporary political-epistolary documentary.