Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: |
2020 |
Autor(a) principal: |
Cardozo, Missila Loures
![lattes](/bdtd/themes/bdtd/images/lattes.gif?_=1676566308) |
Orientador(a): |
Ferrari, Pollyana |
Banca de defesa: |
Não Informado pela instituição |
Tipo de documento: |
Tese
|
Tipo de acesso: |
Acesso aberto |
Idioma: |
por |
Instituição de defesa: |
Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
|
Programa de Pós-Graduação: |
Programa de Estudos Pós-Graduados em Tecnologias da Inteligência e Design Digital
|
Departamento: |
Faculdade de Ciências Exatas e Tecnologia
|
País: |
Brasil
|
Palavras-chave em Português: |
|
Palavras-chave em Inglês: |
|
Área do conhecimento CNPq: |
|
Link de acesso: |
https://tede2.pucsp.br/handle/handle/23219
|
Resumo: |
This research focuses on the production of gamer content, with an emphasis on video production. To this end, the issues of transmedia adaptation, social networks and the universe of fans, the game market, media franchises and the production of game-based content, such as videos for YouTube, will be addressed. The goal is to understand the nature of adaptations, the universe of fandom and the relationship with producers. In general, we will discuss the aspects and characteristics of games and adaptations and theories. The main findings of the research are that the production of content takes place, mostly, independently of the developers and that the consumption of this content is increasing, as a form of entertainment |