Cinema digital: a transformação do olhar

Detalhes bibliográficos
Ano de defesa: 2007
Autor(a) principal: Rocha, Guilherme Espíndula da
Orientador(a): Beiguelman, Giselle
Banca de defesa: Não Informado pela instituição
Tipo de documento: Dissertação
Tipo de acesso: Acesso aberto
Idioma: por
Instituição de defesa: Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
Programa de Pós-Graduação: Programa de Estudos Pós-Graduados em Comunicação e Semiótica
Departamento: Comunicação
País: BR
Palavras-chave em Português:
Palavras-chave em Inglês:
Área do conhecimento CNPq:
Link de acesso: https://tede2.pucsp.br/handle/handle/4942
Resumo: This study try to idtentify the transformations of cinematic language thru his integration to digital formats in the web telecomunication medias, notoruius Internet and the mobiles dispositives. For those, i made a analise of this new formats of cinema that came show thru the new tecnologies of digital web comunications. One of this cases is the cinema in the worl wide web, show directely in internet, oppenin a question of what is cinema in the web. To identify this new format, we analise the sites Atom Films (www.atomfilms.com.br) and Porta Curtas, a site especialized in brazilian shorts in the web, for a significative exemple of this changes. The other case is mobile cinema, in podcasts e celular phones, that became popular in last years. Based on Arlindo Machado e Lev Manovich Theory, the way to make this analise show the realtions of cinema and others cultural texts around it, pushing the discution of cinema in the center of the discussion of cultural web. Thru this perspective, we can conclue that the integration between cinema and web promotes the hibridization of video and computer language in its signification process. This can make a language that promotes the integration of fotoquimic images with eletronic and digitals images, pointing new ways to audiovisual in the context of on line comunication